Akinek honlapja van, legyen szó hobbi- vagy céges oldalról, már biztosan hallotta a keresőoptimalizálás szót. Általánosságban tudja, hogy nagyobb lehet tőle a látogatottsági forgalma, de kevesen foglalkoznak vele igazán. Most bemutatjuk, hogy mire is jó a keresőoptimalizálás.
A keresőoptimalizálás lényege
A keresőoptimalizálás talán legnagyobb előnye, hogy segít a versenytársaid elé helyezni magadat. A módszer lényege, hogy a potenciális vásárlóid a Google keresőjébe beírva a szolgáltatásod vagy terméked kulcsszavait a honlapod az elsők között fog megjelenni.
Az emberek, ha valamit szeretnének megkapni, akkor általában az első pár oldalt nézik át egy-egy termék vagy szolgáltatás kapcsán. Ha ebben a két oldalban nem jó helyen szerepel az oldalad, akkor sokkal kisebb az esély, hogy a vásárló téged fog megcélozni.
Megtérül-e a befektetés?
A megtérülés nem kérdés, hiszen a helyezések közötti előrekerülés látványosan megnöveli a weboldalra történő átkattintási arányt. Átkattintásról beszélünk, amikor valaki meglátja az oldaladat a keresőben és nem csupán nyugtázza, hogy ott van és továbbgörget, hanem meg is nyitja.
Azok az emberek, akik célzottan kerestek egy termékre vagy szolgáltatásra és a honlapod tartalma meggyőző számára, akkor nem fog tovább keresgélni a versenytársaid között. Téged fog választani, tőled fog vásárolni! Érdemes ezért a weboldal készítés során keresőbarát és felhasználóbarát tartalmat építeni.
A keresőoptimalizálás ugyanúgy hatékony webáruházak esetében, mint a szolgáltatás vagy magazin jellegű oldalakon. Mivel erre talán még kevesebben gondolnának, így még nagyobb a lehetőség az előrekerülésre.
Mennyi idő alatt válik látványossá a keresőoptimalizálás?
A keresőoptimalizálás nem egy olyan projekt, amely egyről a kettőre megtérül. A befektetett igényes munka eredményeképp néhány hét eltelte után már lehet némi változást tapasztalni. Ez azért van így, mert Google motorjának fel kell dolgoznia a változásokat.
Önmagában egy keresőoptimalizált cikkel azonban nem érdemes nagy változást várni a Google-től. A feladat legfőbb pontja a folyamatos karbantartás, prémium linképítés, és a változások nyomokövetése.
Mivel a Google látogatóbarát tartalmat keres, ha a látogatók nem fedeznek fel újdonságot a honlapodon, akkor megvan az esélye, hogy hamarosan hátrébb csúszik az oldalad.